FAK Forum

Airsoft på Førland

HomeCalendarSpørsmål og SvarSøkMedlemslisteGrupperRegistrer degLogg inn

Share | 

Rogaland Milsim

Go down 
ForfattarMelding
Sarge

Bustad : Kopervik

SkriveEmne: Rogaland Milsim   tir mai 26, 2009 5:34 pm

Da er klubben oppe.

Trenger en del info fra de som vil bli medlem.
Og dette trengs 100% sikker beslutning.

Det koster 100kr pr hode for å bli medlem pga NASF avgifter.

Info som trengs:
Fornavn:
Etternavn:
Fødselsdato:
Mailadresse:
Adresse:
Poststed:
Postnr:
Mobilnr:

Si ifra om dere blir medlem i denne posten.
Info sender dere på PM
Til toppen! Go down
Vis profilen til brukaren
Rabagast

SkriveEmne: Re: Rogaland Milsim   tir mai 26, 2009 5:38 pm

Jeg har allerede sendt ut info og fått tilbake fra flere av de som skal være med. Trenger ikke skrive det her.
Hva annet angår, når dere har sendt meg all infoen på PM i følge lista sarge la ut her, må dere belage dere på et besøk innom hos meg. I tillegg koster det 100 kroner, som går til NASF.
Til toppen! Go down
Sarge

Bustad : Kopervik

SkriveEmne: Re: Rogaland Milsim   tir jun 02, 2009 6:17 pm

ok folkens...sitter paa en polsk pc her uten de kjente norske bokstavene tilgjengelig..men here goes:

Her er enkelte grunner til hvorfor det lonner seg aa bli medlem..

Vi driver aa skaffer wholesale avtale med airsoft butikk fra hk..enten redwolf,uncom etc..uansett en sentral butikk
det betyr billigere aeg,kit og siktemidler og alt annet man kan dromme om innen airsoft..

Avtaler med norske forhandlere om billig kuler og gass..

Muligheter for a arrangere stortreff samt utfordre klubber i nabodistriktet..

Vi blir satt paa kartet i airsoftmiljoet..

De latterlige 100kr som skal innbetales gaar direkte til nasf og ikke til oss...og de 100kr har du spart ved forste kuler og gass bestilling du hiver deg paa...

Det er veldig mange flere fordeler enn ulemper med aa melde seg inn i Rogaland milsim.
eneste drawback er at man maa folge enkelte regler...men husk det er samme gjengen du spiller med som tidligere.
Det kommer ikke til aa bli et nazi kjor fra helvette paa alle reglene i boka.
Om det er noe dere lurer paa saa send meg en pm eller skriv spm her saa vil dere faa svar.

En aeg som skyter 270 fps kan enda ha samme range som en som skyter 370...er du usikker paa om ditt vaapen er 350fps eller mer saa ta turen innom i sommer og faa den chrona..
Sitter du paa en kina aeg som skal skyte 420fps er den mest sannsynlig rundt 360fps eller no slik.
Saa og si alle kina aeg fra kopervik gjengen ligger mellom 330-340 etter en sesong i skogen...saa paa et aar har de fleste falt 60fps i kraft.

Uansett setter jeg veldig stor pris paa om dere kan melde dere paa slik at vi kan faa fart i sakene...dette garanterer jeg blir bedre enn 4 smaaklubber. Melder vi oss paa alle sammen kan vi faa til spill der vi er over 20mann om ikke mer.
Er det kjekkere og spille 3 mot 3 med 370fps enn 10 mot 10 med 350fps?
Til toppen! Go down
KSøndenå

Bustad : Top Seacret

SkriveEmne: Re: Rogaland Milsim   tir jun 02, 2009 11:30 pm

Nå har jeg meldt meg inn Smile Er jo kjempe dette, wholesale blir sikkertsuperb. Endelig skikkelige reler som alle må følge, kommer til å bli utrolig gøy i sommer Very Happy
Til toppen! Go down
Rabagast

SkriveEmne: Re: Rogaland Milsim   ons jun 03, 2009 3:28 am

Jeg kan jo legge til litt info her.
Det som skjer nå er at vi danner ikke en ny klubb. Det vi gjør er at vi blåser litt liv i en allerede eksisterende klubb.
Som Sarge sier, det koster 100,- kroner, som går til NASF.
Når jeg kommer ned til Haugesund igjen må alle som skal være medlemmer innom hos meg og signere innmeldingspapirene sine. Det betyr også at dere signere NASF sitt regelverk og vedtekter. Disse kan dere lese mer om på www.nasf.no
Dere kan også få en kopi av alle vedtektene fra meg, da jeg har fått disse tilsendt.
Som dere kanskje da forstår, vil jeg gå inn som Klubbleder etter Bossk, da han ikke gidder alt papirarbeidet.

Hva spill med andre klubber angår: KVASK, Kvinnherad Airsoft Klubb, som holder til på Sunde og Husnes har sagt at de er keen på å komme ei helg. I tillegg kan vi stikke til dem. Jeg kjenner de gutta ganske godt nå, og har en god dialog.
I tillegg kjenner jeg etterhvert flere av gutta som sitter litt høyt i systemet i NASF, deriblant forbundsleder Alexander Kvale.

Hva dette maset om regler angår, det blir nok ikke "et helvetes mas", men vi stiller med chrono, og vil sikkert kjøre en viss margin på våre spill. Det vi ikke tillater er våpen med alt for stor FPS. Dette har vi hatt problemer med på tidligere spill, noe som igjen har ført til sår og arr hos oss.
Hvis du begynner med noe mas om at høyere fps = mer realistisk pga lengre kulebane og sånt, så vil jeg be deg ta en bolle. Les litt fysikk, så forstår dere at dette er feil. Som Sarge sier, lengden er ofte den samme, og i SIBO, der kravet er under 300fps, vil du sjelden og aldri havne på avstander der du vil få noen fordel med høyere fps.

Det vi i tillegg vil gjøre, er at det går an å kjøpe ei ny fjær med lavere fps, og levere våpnet inn til noen som kan skru litt. Det tar ikke mange minuttene, og er rimelig. Ei slik fjær koster vel ca 7 dollar fra HK.
Til toppen! Go down
Sponsored content

SkriveEmne: Re: Rogaland Milsim   

Til toppen! Go down

Rogaland Milsim
Til toppen! 
Side 1 av 1