FAK Forum

Airsoft på Førland

HomeCalendarSpørsmål og SvarSøkMedlemslisteGrupperRegistrer degLogg inn

Share | 

Sibo - Cqb Regler

Go down 
ForfattarMelding
Andreas
Admin

Bustad : Førland

SkriveEmne: Sibo - Cqb Regler   tir apr 07, 2009 1:42 pm

I bygnings spill er det for det første kun låvd å bruke opp til 300+-10 fps.

Skriv det dere andre vil tillføye Very Happy
Til toppen! Go down
Vis profilen til brukaren http://faskfor.forumnn.com
Kåre

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   tir apr 07, 2009 2:35 pm

CQB regler

KUN semi innendørs
du kan skyte auto UT et vindu dersom Løpet er utenfor vinduet

usikker på om det er lov å skyte auto INN i ett hus fra utsiden noen som vet?
Til toppen! Go down
Vis profilen til brukaren
Sarge

Bustad : Kopervik

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   tir apr 07, 2009 3:57 pm

ikke vet jeg...men er rimelig sikker på at det var auto inn og ut sist...men da hadde vi allesammen rifler som chrona veldig safe under 300fps vel og merke
Til toppen! Go down
Andreas
Admin

SkriveEmne: Det er full auto inne og ute   tir apr 07, 2009 4:46 pm

JA det skal vere låv med full auto inne og så lenge du ligger på 300+-10 fps og nedover
Til toppen! Go down
Sarge

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   tir apr 07, 2009 5:11 pm

strengt tatt er det 300fps og nedover samt kun semi inne..ifølge nasf regler
Dette er regler som diskuteres
Til toppen! Go down
Andreas
Admin

SkriveEmne: ok   tir apr 07, 2009 7:26 pm

ok Rolling Eyes det viste eg ikkje. Norge er så sykt strenge på våpen at det burde ikkje vore låvlig Cool men men da er det kun semi inne da Crying or Very sad
Til toppen! Go down
Sarge

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   tir apr 07, 2009 7:44 pm

stemmer selv for å bøye den regelen cheers vil ha auto inne selv så lange man kan kontrollere trigger fingeren
Til toppen! Go down
Andreas
Admin

SkriveEmne: Stemmer   tir apr 07, 2009 8:04 pm

Det stemmer. Vivalla full auto! cheers
Til toppen! Go down
Rasshøøle

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   tir apr 07, 2009 11:07 pm

NASFreglene sier ikke noe om å begrense skuddtakt til bare semi innendørs.

FPSen på rifler til innendørsbruk er 300, dvs 300 er MAX, 301 fot per sekund er for mye, da må man plutselig betale tannlegeregninga for fyren man skjøyt med fullauto i trynet fra 1 meter selv.

Alle som har noe mer erfaring enn et 2vs2 spill i en lekehytte i skogen har funnet ut at fullauto ikke funker spillmessig i airsoft.
Til toppen! Go down
Sarge

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   tir apr 07, 2009 11:17 pm

Rasshøøle skreiv:
NASFreglene sier ikke noe om å begrense skuddtakt til bare semi innendørs.
FPSen på rifler til innendørsbruk er 300, dvs 300 er MAX, 301 fot per sekund er for mye, da må man plutselig betale tannlegeregninga for fyren man skjøyt med fullauto i trynet fra 1 meter selv.
Alle som har noe mer erfaring enn et 2vs2 spill i en lekehytte i skogen har funnet ut at fullauto ikke funker spillmessig i airsoft.

fps er bekreftet.

har lest og hørt at innendørs er det kun semi..men er vissnok sant hva rasshølet sier..det er tillat med auto innendørs også

jo..innen airsoft er auto mer dugelig enn semi
Til toppen! Go down
Kåre

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   tir apr 07, 2009 11:39 pm

AmBer skreiv:
ok Rolling Eyes det viste eg ikkje. Norge er så sykt strenge på våpen at det burde ikkje vore låvlig Cool men men da er det kun semi inne da Crying or Very sad

faktisk så er norge ett av de landene i vesten med mest liberal våpenlov, Vil du kjøpe en 20mm automatisk kanon for å montere oppå en Volvo 240 Diesel så må du bare overbevise din lokale politimester at du faktisk trenger en. thats it...(men satan for en grunn du trenger for å ha et slikt behov)

det er heller INGEN regler mot et 1000FPS cqb airsoft våpen i norges lover, reglene er satt av NASF og ja de er litt strenge på noen områder og enkelte regler er jeg helt motstander av, men semi innendørs er OK siden du kan runde et hjørne og stå 22cm fra en motspiller og trekke av i vill panikk. 1-2 skudd er ok og må forventes, men kommer familien BB og hele slekta deres så blir ikke den personen invitert med på neste spill for å si det sånn.

Men saken er at holder vi oss ikke til NASF reglemanget så hadde det hvert som en fotballkamp der ene laget hadde spillt etter britiske rugby regler.
Til toppen! Go down
Sarge

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   tir apr 07, 2009 11:46 pm

1-2 skudd er ok og må forventes, men kommer familien BB og hele slekta deres så blir ikke den personen invitert med på neste spill for å si det sånn.

lol!

well said!!
Til toppen! Go down
Rasshøøle

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   ons apr 08, 2009 12:07 am

Sitat :

typo der

skal være

Alle som har mer erfaring med SIBO/CQB innen airsoft enn et 2vs2 spill i en bla bla bla. har funet ut at fullauto ikke funker spillmessig i airsoft.
Til toppen! Go down
SASvegard

Bustad : Huagesund.

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   tir mai 12, 2009 2:35 am

jaja men hør nå her, hvis eg har våpnet inforbi et vindu, å skyte auto ut vinduet, inn i et aent vindu motstatt bygning, då lure me auto semi reglen:P
Til toppen! Go down
Rabagast

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   tir mai 12, 2009 7:49 am

NASF sine regler sier 300 fps og SINGLE inne, pluss en radius av 5, FEM meter rundt bygningene. Skudd UT av bygningene kan være full auto så lenge målet står lengre enn fem meter fra husveggen! Man kan skyte full auto inn så lenge man står fem meter utenfor.

Med fare for å tråkke på tærne til noen av dere luringer som vil bøye SIBO-reglene: Dersom dette blir gjort mot meg, og jeg får ei fullauto byge INNENDØRS, risikerer du fysisk straff. Jeg har allerede fått bevis på at enkelte her ikke greier å "begrense skuddtakten" på full auto, og det er en betryggelse for den som blir skutt å vite at rifla kutter etter hvert skudd. Dette bør dere kunne overholde! Det skader ingen å heller tappe to raske ganger på avtrekkeren!!
Til toppen! Go down
Andreas
Admin

SkriveEmne: Det hørest heilt ok ut for meg   tir mai 12, 2009 9:32 pm

Det hørrest heilt ok ut for meg og mine spillere det med dei reglene fra NASF. 5 meter = greit.

Har Off hand med meg heile veien så null problem det.
Til toppen! Go down
SASvegard

SkriveEmne: paintball e mye verre!   tir mai 26, 2009 7:20 pm

hmm, sibo med paintball, hmm, AUUUUUUUU!!!!!!!!!!
men airsoft ska di væra skamstrenge på. enkel regel, itsje skyt noen i trynet. å ha masker me dokker, så burde full auto med kraften 300 - + 10-20 være ganske greit.
I med at folk bruke det di har mellom øyrene altså.
Til toppen! Go down
Rabagast

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   ons mai 27, 2009 1:40 am

Vel, trenger ikke maske, men anbefaler heldekkende briller, goggles i FIBUA, type Bollè X800 tactical og lignende.
Vi bruker ikke maske i MilSim, bare gutta i Army of Two som har masker, og det er heller ikke realistisk.

Hva regler angår, fikk regelsettet fra nasf. Alt innen 10 meter fra et bygg er definert Close Quarters.
Man kan bruke våpen over 300fps til å skyte UT fra et bygg dersom målet er 10 meter fra bygget. Bruker man skarpskytterrifler med 450 eventuelt bolt action med 550 fps er avstanden henholdsvis 20m og 30m, i følge våpenforskriften for nevnte klasser. Riflene kan dog kun brukes UT av bygget, ikke inne i bygget. Bruk sidearm.

Når dere kommer inn for å skrive under på avtaler angående NASF vil dere få en gjennomgang av reglene. Ny side for ny klubb, med registrering for medlemmer kommer snart. Der vil alle reglene vi vil følge komme opp.

Hva fps i FIBUA angår er det ikke +- 10-20. Det er ikke slingringsmonn i det hele tatt. Ligger du 2 fps OVER 300 vil ikke våpnet bli godtatt som et FIBUA-våpen. Legg våpnet på 270-280. Holder lenge det. Er bare BS at man mister avstand og sånt av mindre FPS, les litt fysikk så skjønner dere hvorfor.
I tillegg, har du noe mellom ørene skjønner du at i FIBUA trenger du ikke full auto, bruk single shot.
Til toppen! Go down
Sarge

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   ons mai 27, 2009 10:54 pm

Hmm.

Tipper vi skal holde oss til de fleste nasf regler..men som kjent i hele airsoft miljøet har alle klubbene unntaksregler til enkelte "retningslinjer".
Vi trenger ikke å være den eneste klubben i hele norge som skal være anal på reglene.
300 fps inne er jeg for med aeg, samt er jeg for full auto tillatt inne..med sunn fornuft.(selv om dette blir vanskelig)

De aller fleste i klubben har ikke gbb tilgjengelig...jeg kommer ikke til å være den som nekter folk å spille sibo pga slike regler.
Til toppen! Go down
SASvegard

SkriveEmne: harre jævla gud   fre mai 29, 2009 12:12 am

ehr. satan du e ein kjedlige man rabagast. harre jævla gud. ehr.
nasf sine regler e overdrevne!! men det ska du selfølgelig mot argumentera med tannlege skader osv.
men ja dødsbra, me nekte folk å spilla pga dissa reglane. ja harregud, min gbb skyte 330fps. må eg kjøpa ein ny? ha!! itsje faen!!
kos deg me bokå di da man. eg e for Full auto o. men selfølgelig ska me alle bruka hode!
Til toppen! Go down
Rabagast

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   fre mai 29, 2009 5:15 pm

Jeg er ikke kjedelig, har ingenting med det å gjøre.
Jeg ønsker å følge regler som har blitt fastsatt av folk som har holdt på 20 år i miljøet, det er regler som har blitt modifisert til å bli det de er i dag. Det er regler som funker. GBB pleier man sjelden å chrone uansett, det er AEG man chroner, har litt med hopupsystem og løp. At GBB'n din har 330 fps har ikke så mye å si.

Det er ingen som krever at du følger nasf sine regler, du bare slipper å være med alle oss andre å spille Smile
Til toppen! Go down
Sponsored content

SkriveEmne: Re: Sibo - Cqb Regler   

Til toppen! Go down

Sibo - Cqb Regler
Til toppen! 
Side 1 av 1